Foto: twee Colonials in het project Hampton Court bij Leeuwarden

woensdag 31 maart 2010

A Big Old Victorian Farmhouse





Met hun erkers, torentjes en overall asymmetrie braken de Victoriaanse boerenhuizen uit het traditionele Colonial hokje. Het bijzondere en gedetailleerde metselwerk van de schoorsteen is kenmerkend voor de Victoriaanse substijl die Queen Anne genoemd wordt. Het huis heeft maar liefst drie veranda's. Let op de fraai bewerkte details aan de onderkant van het dak van de veranda.

4 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Al die prachtige details... een sterk stukje vakmanschap!
    Ik zag laatst trouwens een mooi ´houten´ huis in Long-Islandstijl dat helemaal met de grond werd gelijk gemaakt in een dorp verderop. Ik rijd er regelmatig langs en vond dat huis zo prachtig staan tussen al die bakstenen woningen rondom. Een wit huis met lichtblauwe luiken/kozijnen... maar ik vermoed dat het ´zonevreemd´ was (zoals dat hier genoemd wordt) of dat er misschien geen vergunning was om houtbouw op te trekken in die regio. Ik weet niet, maar het lijkt me wel een pijnlijke en ook prijzige ingreep. Alle moeite voor niets.
    Dat huis hierboven is echt prachtig. Fijne Paasdagen voor u!

    BeantwoordenVerwijderen